Ételek, amiket nem lenne szabad megenned – SOHA

Persze, persze, kívülről fújjuk, hogy egész nap zöldséget és gyümölcsöt kéne ennünk, és minden, ami előre csomagolt, az ördögtől való bűn, de azért tényleg vannak olyan élelmiszerek, amiket soha nem szabadna megennünk.

Sajtnak álcázott dolgok: A csomagoláson sajt virít, de ez az egyetlen terület, ahol az adott ennivaló sajttal találkozott. Az ömlesztett sajtok, sajtlapok egy része tulajdonképpen tejzsírból, más zsírokból, ízfokozókból, emulgeálószerekből és ételfestékből áll. Hizlal, tele van sóval, és mellőzi a sajtok minden előnyét.

BHA és BHT: Az olyan csomagolt ételek például, amiben az E-k sora meghaladja az egyéb összetevők mennyiségét, tuti hogy károsak, pláne azok, amik  Butylated hydroxyanisole-t, azaz BHA-t, vagy and Butylated hydroxytoluene-t, azaz BHT-t rejtenek magukban. Ezek a tartósítószerként használt anyagok hosszú távon nemcsak tüdő- és májtumort okozhatnak, de a petefészkek megnagyobbodását, hormontermelő képességének megváltozását is a számlájukra lehet írni.

Propilparabén: Ott figyel a samponodban, a kozmetikai szerekben, és sajnos az ételek egy részében is. Nem hiába szidják ezt az anyagot, nagy mennyiségben fogyasztva a termékenységeddel és a mellrák kockázatával játszol.

Nitrátok és nitritek: A feldolgozott húsokban – amik amúgy is tele vannak zsírral – szinte kikerülhetetlenek,   miközben a kísérletekben több rákfajtával is kapcsolatba hozták. Olvasd el az apró betűs részt, és kerüld el a nitrites-nitrátos húsokat!

Üdítőitalok: akár diétásak, akár nem, a szénsavas üdítőitalok nem valók a szervezetedbe. Egyrészt meglepően sok cukrot tartalmaznak, hirtelen emelik meg az inzulinszintet, úgyhogy tutira éhes leszel tőlük, ráadásul hosszú távon akár cukorbeteg is, a fogszuvasodásról nem is beszélve. A színezékekről, aromákról is ejtsünk szót, mind káros, és hiába adnak hozzá gyümölcssűrítményt, meg vitaminokat, még kicsit sem lesznek egészségesek, így sem gyereknek, sem felnőttnek nem valók.

Cukormentes cukorkák: cukormentes, úgyhogy végre lehet belőle nassolni diéta idején is! Persze, csak elfelejtik hozzátenni, hogy mivel a szádban édes ízt érzel, a szervezeted felkészül egy adag cukor (=energia) fogadására, de mivel nem kap, farkaséhséggel jelzi, hogy enni kér. Bizonyos mesterséges édesítőszerek továbbra is kifejezetten károsak, hashajtó hatásúak, és az  ilyen cukrok a gyomrot is megterhelik – pláne ha diétás! címszóval megeszel egy zacskóval egyszerre.

Forrás: Cosmopolitan