Egy iskola, ahol a napelem és a tetőkert is a tanterv része

A New York-i állami iskolák tetején elhelyezett napelemek lehetőséget biztosítanak a tanulóknak, hogy közvetlen közelről megtapasztalhassák a tudományt. Vicki Sando 2003-ban hozta létre a PS 41-es tetőkertet: 2 millió dollárral és 10 évvel később napelemeket is telepítettek.

“Kapcsolatot teremtünk a növények tanulmányozásával” – mondta Sando a Capital New York-nak. “A növények is apró napelemek. Az ötödikeseimmel szétszedjük a napelemes számológépeket és megvizsgáljuk, hogy hogyan működnek. A napenergia nem szerepel a tantervben szervesen, de a projektjeinken keresztül megismerkedhetnek vele a gyerekek.”

New York polgármestere, Bill de Blasio szerint 2016 nyarára 24 állami iskola tetejére kerül majd napelem 23 millió dollárból. Addig is, Sando diákjai folytatják a kertészkedést és tovább tanulnak a világról a tetőkertjükben.

s1

Vicky Sando 2003-ban hozta létre a tetőkertet

s2

10 évvel később, 2013-ban az iskola napelemet kapott

s3

“Kapcsolatot teremtünk a növények tanulmányozásával. A növények is apró napelemek”

s4

“Ez lehetővé teszi a diákok számára, hogy első kézből tanulmányozhassák, hogyan működik a megújuló energia, ami egyre fontosabbá válik az emberiség számára”

s5

“A napelemek és a növények felbecsülhetetlen értékű tanítási eszközök a klímaváltozásról és egyéb környezetvédelmi problémákról szóló órákon”

s6

“Mire ezek a gyerekek felnőtté válnak, már létfontosságú lesz, hogy a tisztában legyenek a megújuló energia működésével”

s7

“Ha mi nem vezetjük rá őket erre, és a felcseperedő generáció nem törődik a környezetével, akkor nagy bajban lesznek”

s8

“Az iskola – és a tanterv – célja az, hogy képessé tegyük az itt tanuló gyerekeket a változtatásra”

s9

s10

24 New York-i állami iskola kap napelemet 2016 nyarára

Forrás: Capital New York