Fotósorozat: Havanna autócsodái máig őrzik az amerikai autóipar fénykorát

Havanna atmoszférájában vegyül a tradicionális latin kultúra és az amerikai autóipar fénykorának nosztalgikus képe. Az éjszakai élet szerelmesei belevethetik magukat a salsa zene, a fresh mojitók, a kézzel sodort szivarok és a fűszeres ételek bűnös élvezetébe, míg a szolidabb turisták felfedezhetik a gyarmati kor világosra festett épületeit, a történelmi templomokat és belefeledkezhetnek az óceán lélegzetelállító látványába.

a1

A kommuniksta forradalmat megelőzően Havanna a gazdag és népszerű emberek játszótere volt. Az 1940-es években Ernest Hemingwaynek is volt a környéken egy háza, ismerős figura volt a városban és gyakori vendég a Floriditában. Ma is sokan megfordulnak a híres bárban, hogy elszürcsöljenek egy daiquirit, Hemmingway kedvenc koktélját és hogy üdvözöljék a híres írót, akinek bronzszobra a sarki bárszéken üldögél.

a2

Havanna utcáin több ezer, rég letűnt korokat idéző autó szaladgál, sok közülük taxiként, néhányukba visszavarázsolták a szovjet kor dízelmotorjait is a retroélmény tökéletesítéséért. A taxitulajdonosok viszonylag jól keresnek Havannában, hiszen rengeteg látogató érkezik a városba, autókölcsönzőből viszont hiány van. Ez a sofőr a Malecón elnevezésű széles úton parkolt le, amely 5 mérföld hosszú gátként terül el a parton, hogy körbefurikázza a városban a sokkolóan pink retro kabriójában.

a3

Az ötvenes évek elejétől egészen a hetvenes évekig hozzávetőlegesen 60 ezer amerikai autóklasszikus talált második otthonára Kubában, ahol helyrehozták, újjáépítették és kicsinosították őket. Ezek az autócsodák a mai napig tépik az aszfaltot. A kubai leleményesség bizonyítéka, hogy az 1960-as évek óta egyetlen új autóalkatrészt sem szállítottak ezekhez a járgányokhoz.

a4

1953-ban, Fidel Castro vezetésével tört ki a Kubai Forradalom, melynek célja a kubai kormány, és a miniszterelnök, President Baptista megdöntése volt. Baptistát 1959-ben űzték el, az addigi kormány helyét a forradalmi szocialista állam vette át. A forradalmi freskók, melyek Havanna részévé váltak, gyakran ábrázolják Fidel Castrót, Jose Martit vagy Che Guevarát. Ez a töredezett freskó a híres forradalmárról tökéletes háttérként szolgál ennek a vintage kupénak.

a5

A kubai kormány kezdeményezte Havanna első orosz ortodox templomának megépítését 2004-ben Fidel Castro vezetése alatt, aki emlékirataiban említi, hogy a Mi Kazan Asszonyunk Ortodox Katedrálist az orosz-kubai barátság emlékére építtette. A 2008-as átadó ünnepségen Raul Castro, az aktuális elnök is jelen volt a méltóságok között.

a6

Bár az az ötlet, hogy Havannán belül létrejöjjön egy kínai negyed, furcsán hangozhat, de a város egykor Latin-Amerika egyik legnagyobb kínai közösségének adott otthont. A 19. század közepén a kantoni munkásokat Kubába hozták, hogy a cukornád mezőkön dolgozzanak – ekkor meghatározó kínai kisebbség élt Havannában. Ma már csak egy boltív emlékeztet azokra az időkre, melynek homlokzatát kínai motívumok díszítik, valamint néhány kantoni étterem.

a7

Az ötvenes évek amerikájából megörökölt autók süvítenek egy gyarmati időkből származó épület előtt. A Partagas a legidősebb szivargyár Kubában. A Flor de Tobacos Partagas márkát hivatalosan 1845-ben regisztrálta D. Jaime Partagas, Havanna egy apró szivargyárának és a Vuelta Abajo régió dohányföldjeinek tulajdonosa.

a8

Az El Capitolót vagy National Capitol Buildinget 1929-ben fejezték be. Az épület egészen 1959-ig, a forradalomig szolgált a kubai kormány székhelyéül. Mikor Castro hatalomra került, a Sciences Academy and Ministry of Science, Technology and the Enviroment bázisává vált. Ezek az egységek átköltöztették irodáikat néhány éve, amikor a kubai kormány egy grandiózus beruházást kezdeményezett az épület felújítására.

a9

Forrás: Tripcurator