Siralmas, de csak a magolás megy – Felére kéne csökkenteni a tananyagot a magyar iskolákban

A Magyarországi Szülők Országos Egyesületének elnöke szerint legalább felére kellene csökkenteni a tananyagot az iskolákban. Keszei Sándor az M1 műsorában elmondta, hogy annyira sok a tanulnivaló, hogy a diákok csak magolással tudják magukba tömni, ez a módszer pedig nem a tartós eredményeiről híres.

Az apropót az idei érettségi adta, ami gyengébben sikerült, mint az előző években, erre kerestek magyarázatot. Keszei Sándor elmondásából kiderül, hogy a nemzeti alaptanterv az utóbbi időben négyszeresére emelte az ismeretanyag mennyiségét, a pedagógusoknak nincs is idejük átadni azt, így évente 250.000 gyerek bukik meg – miközben Finnországban nem is ismerik a buktatás intézményét. A nagy nehezen megtanultatott tudás ráadásul ismeret alapú, nem képességeket oktatunk, így nemzetközi szinten is gyengébben teljesítenek a magyar gyerekek.

Mindezek mellett régóta tudjuk, hogy a magyar iskolások nem az életre készülnek fel

A magyar diákok (és felnőttek) egyáltalán nem mozognak otthonosan a gazdasági és pénzügyi területeken, pedig ez elemi érdekük lenne nekik, és az országnak is – mondta korábban a Magyar Nemzetnek Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke. Ahhoz, hogy a diákok sikeres, boldog felnőtté váljanak, érteniük kéne a körülöttük zajló világ eseményeit, folyamatait, de a jelenlegi tananyag mellett egyszerűen nem jut idő arra, hogy erről is kreatív módon, szituációs játékokban tanulhassanak. Enélkül viszont nem tudják kockázatmentesen, felnőttkorba lépés előtt megtanulni azt, milyen következményei vannak például egy hitelfelvételnek, vagy hogyan gazdálkodik pénzével egy család. A Történelemtanárok Egylete emiatt már évek óta szorgalmazza, hogy ne zsúfoljanak bele ennyi ismeretet a tananyagba, Miklósi László szerint is a felére, harmadára kellene ehhez csökkenteni a tananyagot.