Botrányosan rosszul teljesített Magyarország a PISA-teszten

34 ország indult a legutóbbi, szövegértésre fókuszáló Pisa-teszten, amin hazánk csak a harmincadik helyen végzett.

Nemrég hozták nyilvánosságra a három évvel ezelőtti digitális szövegértési tesztek eredményeit. A 15 évesnél idősebb gyerekek szövegértési, matematikai és természettudományi alapkészségeit mérték, a legjobb eredményeket az ázsiai országok tanulói – Szingapúri, Dél-Korea, Hongkong és Japán –  érték el, miközben a magyar diákok közül sokan bele sem kezdtek a nehezebb feladatokba, a digitális szövegértés szinte teljesen kifogott rajtuk.

A feladatban egy kitalált belga város, Searing volt a téma

Searing városáról tettek fel különböző szövegértési kérdéseket a diákoknak, a válaszokat pedig úgy tudták megadni a diákok, hogy megnézték az adott város honlapját. Nem tűnik nehéz feladatnak, hiszen csak keresni kellett, illetve eligazodni az interneten, a magyar diákok mégis rossz helyekre kattintottak, sokáig keresgélték a válaszokat.

Szakértők szerint a magyar gyerekek szövegértése évek óta folyamatosan romlik

Egyes információk szerint azért csak most adták ki a 2012-es eredményeket tartalmazó kötetet, mert a szakértőket is megdöbbentette az eredmény: azoknál a diákoknál, akik infokommunikációs eszközökkel tanultak, és sok számítógépet használtak, nemhogy javultak volna a matematikai és természettudományos készségek, de egyes országoknál romlottak is. Azok a diákok, akik csak ritkán, a feladataikhoz használnak számítógépet, jobban teljesítettek, mint a gép nélkül tanulók, de a hosszú időt a gép előtt töltő gyerekek teljesítménye nem javult a géphasználattal párhuzamosan.

Forrás: Origo