Így nézett ki belülről egy luxusvonat az 1800-as évek végén

George Pullman teljesen megreformálta a modern kori tömegközlekedést. Természetesen akkor még szó sem volt a szó mai értelmében vett tömegekről, hiszen az 1800-as évek végén luxusnak számított az utazás.

Mindenesetre azon keveseknek, akik megengedhették maguknak, hogy vonattal utazzanak, nem kellett nélkülözniük mindazt a kényelmet, amit egy szalon nyújthatott a számukra.

p1

Az átlagosnál szélesebb vasúti kocsikban ugyanis bőven elfértek a puha kanapék és fotelek, sőt, a gyönyörű csillárok is helyet kaptak a teljesen összkomfortos vagonokban.

p2

Az első hálókocsikban a kényelmes üléseket ki lehetett húzni és ágyakká alakítani. George Pullman az 1867-es évtől kezdve teljes mértékben erre az akkor forradalminak számító találmányára összpontosult.

p3

Pullman vállalkozásának fellendüléséhez a kellő lökést az a megbízás adta meg, amit Abraham Lincoln meggyilkolásakor kapott az akkor még kevésbé ismert 34 éves mérnök.

p4

1865-ben ugyanis George Pullman volt az, aki az amerikai fővárosból a több mint 1000 km-re fekvő Springfieldbe (Illinois állam) szállította az amerikai elnök felravataloztatott koporsóját. A 16. amerikai elnököt óriási tömegek kísérték el utolsó útjára, és ezzel végül hozzájárultak Pullman sikeréhez.

p5

Forrás: MessyNessy Chic, Pulmann

O. M.