Egy ország, ahol a fiatalok nagy része egyáltalán nem érdeklődik a másik nem iránt

Japán szép lassan a magányos öregemberek, és a szobájukba szó szerint bezárkózott számítógépfüggő fiatalok hazájává válik, ez az új helyzet pedig újfajta, bizarr megoldásokat is hoz magával: Japán szociális problémáira egészen bizarr szolgáltatások épülnek.

Hullatakarítók

Japán fő problémája az elmagányosodás, és ez minden korosztályra jellemző, de főleg az idősek esetén okozhat olyan problémát, ami egy külön szolgáltatást hozott létre. Lényegében az történik, hogy a senki által meg nem látogatott idős emberek mikor meghalnak az otthonukban, akkor azt senki sem veszi észre. Amikor már a bomló tetem elviselhetetlen szaga, vagy egy kései látogató felhívja a figyelmet a dologra, már senkinek nincs kedve ölben kivinni az akár évtizedek óta halott nagyit vagy papit. Ekkor jönnek a spéci hullaszállítók, akik vállalják, hogy legyen a test akármilyen állapotban, elviszik, és kitakarítanak maguk mögött.

Emberek, akik kicipelik a remete gyereket a szobájából

A “hikikomorik“, azaz a szobájukba zárkózva élő remeték nem járnak iskolába, nem találkoznak a barátaikkal, családjukkal sem: egyszerűen nem jönnek ki a szobájukból, és kész. A szülők pedig ahelyett, hogy megoldást találnának a nyilvánvalóan pszichés problémára, éveken át beletörődnek a helyzetbe és az ajtó alatt csúsztatják be a pizzát a gyereküknek. Néhány szülő azonban, akik megelégelik ezt a természetellenes élethelyzetet, akkor fellázadnak, és külön erre a célra szakosodott kidobóembert hívnak a házhoz. Ezek rárúgják a remetegyerekre az ajtót, és kicibálják onnan – ám magát a bezárkózás okát nem kezelik, ezért a szolgáltatás csak erőszakos és kétségbeesett remetéket eredményez, akik ha tehetik, azonnal elbújnak máshová. A hikikomorikkal szerencsére civil szervezetek is foglalkoznak, ők már fortélyosabban közelítik meg a kérdést, és egy csinos bérnővért küldenek a fiúk szobájának ajtajához, aki aztán addig beszél, amíg  belülről ki nem nyitják az ajtót.

Elkeseredett felvilágosító kampány a gyerekszülés érdekében

A japán fiatalok nagy része egyáltalán nem érdeklődik a másik nem iránt. A Nemzeti Népességkutató Intézet öt évvel ezelőtti felmérése szerint a 18 és 34 év közötti férfiak 61 százaléka, a nőknek 49 százaléka nem él párkapcsolatban, ráadásul a férfiak 36 százaléka, a nők 39 százaléka még szűz. Nem érdekli őket a szex, sem a randizás, ez viszont az egész társadalom drasztikus elöregedéséhez vezethet: nem lesz, aki eltartsa az időseket, ami az ország költségvetését vészesen megterheli majd. A kormány emiatt elkeseredetten igyekszik rávenni a fiatalokat a szaporodásra: felvilágosító kampányok, füzetecskék igyekeznek meggyőzni a nőket arról, hogy vállaljanak gyereket.

Mindezt úgy, hogy sokkal kevesebbet keresnek a férfiaknál, és a gyerekszülés után nem mehetnek vissza dolgozni, akkor ugyanis ördögfeleségnek titulálják és megbélyegzik őket. A keresőképes férfiak sem járnak jobban: akkora nyomás alatt vannak a munkahelyükön, hogy pénzt ugyan keresnek, de cserébe zombivá válnak, és gondolni sem tudnak a szexre, nemhogy a családalapításra.

Forrás: Japantimes, Japancrush

via: VS.hu