“Nem hagyom tovább mérgezni az országot!” Teljes, friss tejet kínál az ország legmerészebb újítója

A Cserpes-termékekről ismert Cserpes István a Válasz.hu-n osztotta meg gondolatait az egészséges élelmiszerekről, és a gyorséttermek elleni harcáról.  A kapuvári sajtműhely névadója idén tejivóhálózatot alapított, ahol igazi, teljes tejet árul.

 Az igazság a dobozos tejről

“Ha sivatagi akciókra alkalmas darabárut készítünk a tejből, óhatatlanul sérül. A multikereskedelem árat diktál, elvárja, hogy hosszan elálló folyadékok kerüljenek a szupermarketek polcaira, mert állítólag az kell a népnek. Szerintem meg a tej bizalmi termék; az a dolga, hogy friss legyen, nem pedig az, hogy tartós” – mondta Cserpes István.

Ezért aztán a Cserpes Sajtműhely Kft. minden éjszaka begyűjti a tejet a beszállítóktól, aztán gyártanak, szortíroznak egész nap a kapuvári üzemben, másnap hajnalban pedig már viszik a friss árut az üzletekbe. Nemcsak tejet, de joghurtot, és már termékeket is árulnak, de azokat is friss tejből készítik, a felhasznált gyümölcs pedig mind hazai termék. A Deák téri metrókijárónál és a Corvin mozinál tejivókat is megnyitottak. Sem a termékeknek, sem a tejivóknak nincs sokmilliós, trendi csomagolása, Cserpes szerint:

“A vásárlónak azt kell látnia, hogy amit csomagolóanyagra, marketingre fordítottunk volna, az benne van a tejben, a sajtban vagy a joghurtban.”

Cserpes István

Cserpes István

Őrzik önállóságukat, ellenállnak a multiknak

Cserpes István Az év üzletembere díjért felelős Ernst & Young mércéje szerint is Magyarország “legmerészebb újítója” lett 2012-ben. Már a piac keresi őt, de Cserpes nem hajlandó foglalkozni a multikkal. A termékeiket kizárólag önálló boltokkal kötött szerződések keretében árulják, illetve azokban a boltokban, ahol a vásárlók külön kérték a Cserpes-termékeket. A budapesti piacokon saját mintaboltjaik, a nagyvárosokban kínálóautóik látják el az embereket  termékeikkel.

“Az a fajta profizmus, ahogy a nagy bevásárlóközpontok működnek, nekem nem fogadható el. Nincs benne sem az ember, sem a lélek. Diagramokat mutogatnak a befektetőiknek, és ha a táblázat akár csak néhány hónapig rossz számokat mutat, ők leállítják a finanszírozást. Régebben nekünk is volt mélyrepülésünk – de odafentről nem ok nélkül kapjuk sem az áldást, sem a terheket. A nehéz idők arra tanítottak, hogy a siker érdekében sem ronthatom el a terméket. A házastársunkat sem ilyen-olyan kalkulációk alapján választjuk, hanem “ráérzünk” egymásra. Arra sincs szakmai magyarázat, hogy miért annyira jó a tejfölünk. Értünk a szakmánkhoz, profi a technológiánk, de a “csettintést” nem az eszünk, hanem a szívünk adja hozzá a termékeinkhez. Az eladó-vevő viszony annyiban is hasonlít a párkapcsolatra – talán ennyi bölcselkedés még belefér egy ötgyermekes apa szájából -, hogy mindkettőt megrontja a sumákság. Mi abból élünk, hogy az emberek értékelik azt, ami egyenes. Nem fehér löttyben úszó tartósítószert, adalékanyagot és ízfokozót árulunk, hanem tejet” – meséli Cserpes, aztán hozzátesz még valamit jövőbeli tereiről:

“Ez erős lesz, de azért kimondom: az a feladatunk, hogy etessük a nemzetet – nem középiskolás fokon. A tejivó csak előfutára a gasztrós törekvéseinknek. Néhány év múlva Magyarország legnagyobb felvásárlói leszünk húsban, csirkében, zöldségben, gyümölcsben. Aztán egy központi “ételgyárban” mindent konyhakészre dolgozunk, és frissiben kiszállítjuk az éttermeinkbe. Nem hagyom tovább mérgezni az országot!”

Forrás: Válasz.hu, Facebook, Cserpessajtmuhely.hu