Napi 800 vagy 1800 kalóriától leszel csinosabb? – Nem a kalóriák számolása vezet az álomalakhoz

Ha le akarunk fogyni, mást sem csinálunk, mint azt számolgatjuk, hogy hány kalóriát vittünk be a szervezetünkbe, mikor, és ebből mennyit dolgoztunk le az edzések alatt. Az egészséges életmódhoz és a fogyáshoz azonban nem elég, ha számológéppel járkálunk, ezt pedig a 27 éves Madalin a saját bőrén tapasztalta meg.

Madalin életében volt olyan időszak, amikor csak 800 kalóriányi ételt fogyasztott egy nap, és naponta ment edzeni. Meg volt róla győződve, hogy a sok saláta miatt teljesen egészséges, amit csinál, hiszen le akar fogyni.

Screenshot from 2016-09-12 09:54:37

Az álomalak, a kívánt fogyás azonban így sem jött. Ekkor kezdett el igazán utánajárni ennek az egész kalória-dolognak, és kiderítette, hogy hiába a sok zöldség, nem vitt be a szervezetébe elég tápanyagot, sőt, az volt a baj, hogy túl kevés  fehérjét és szénhidrátot evett.

Screenshot from 2016-09-12 09:53:34

A felkeresett táplálkozási szakértő azonnal ötven százalékkal megemelte Madalin szénhidrátadagját, és azt tanácsolta, hogy napi 1800 kalóriát fogyasszon, közben figyelve arra is, hogy melyik tápanyagcsoportból mennyit visz be. A lány edzésterve ugyanaz maradt, de a megváltozott étrend miatt teljesen átalakult a teste.

Screenshot from 2016-09-12 09:54:17

Persze nem ment minden azonnal, Madalin eleinte csak napi 1000 kalóriáig jutott el, a második héten is csak 1600-ig, majd ahogy szervezete alkalmazkodni kezdett, beállt az 1800-as javasolt adagra.

Screenshot from 2016-09-12 09:54:26

Az elképesztő átalakuláson átesett lány azóta lelkesen kampányol amellett, hogy együnk többet, és legyünk fittek, ez az a módszer, ami beválik. Szavait Michelle Roots táplálkozási szakértő is megerősítette, aki így nyilatkozott a Shape magazinnak:

“A nőknek nem ajánlott 1200 kalória alá menniük, mert ezzel nő bizonyos egészségügyi problémák kockázata, ráadásul csökkenhet az izomtömeg és lelassulhat az anyagcsere. Ha nagyon kemény és szigorú diétára fogja magát, akkor több kortizol kerül a vérébe, és ennek hatásra a szervezet több zsírt raktároz el. Sok nő csinálja azt, hogy csak 1200 kalóriányit eszik egy nap és hetente hétszer edz, pedig jobban tennék, ha inkább odafigyelnének arra, mennyi fehérjét, zsírt és szénhidrátot fogyasztanak”.

Forrás: Shape, Instagram

via Dívány