34 embert rúgnak ki egy japán cégtől – Mesterséges intelligenciára cserélik őket

A Fukoku Mutual Life Insurance japán biztosítótársaság mind a 34 alkalmazottjának felmondott, mivel mesterséges intelligenciával dolgozó robotokat alkalmaz a jövőben.  Számításaik szerint ezzel a lépéssel 30 százalékkal nő majd termelékenységük.

Az IBM cég Watson Explorer AI rendszere azokat a kifizetéseket fogja kiszámolni, amik a biztosítottaknak járnak. Bár a gépeket meg kellett vásárolni, a harmadával megnövekvő termelékenység miatt a nagyjából 500 millió forintos befektetés két éven belül megtérül.

Az IBM Watson Explorer rendszerek azért különlegesek, mert – idézzük:

“olyan kognitív technológiával bírnak, amely az emberhez hasonlóan képes gondolkodni, lehetővé teszi az összes adat – köztük szövegek, képek, audio- és videofelvételek – elemzését és értelmezését.”

Magyarul a gépek tudnak olvasni, képesek értelmezni  a szöveget, és kiszámítani, hogy a kórházi tartózkodás és minden egyéb számla alapján mennyi pénz jár a károsultaknak. Ráadásul hatékonyabban dolgoznak mint az ember: a gépek hamarabb számolnak, így a betegek hamarabb juthatnának  a pénzükhöz, de azért a biztosítónál lesz olyan élő ember, akinek a végső jóváhagyás előtt át kell néznie a gépek munkáit.

A Nomura kutatóintézet  2015-ös jelentése szerint 2035-re Japánban az állások mintegy felét robotok töltik majd be.

Forrás: Guardian