Ki ne álmodna egy ilyen férjről? Kár, hogy csak a reklámban létezik

Ki ne álmodna egy ilyen férjről? Kár, hogy csak a reklámban létezik. Egy mosógépgyártó cég Európa több országában bemutatott reklámjában a szorgos férj elsőként bújik ki az ágyból, mikor kora reggel csörög a vekker.

Frissen facsart narancslevet készít a feleségének, meg persze rántottát is, csak úgy teljes a reggel. Ja, és aztán felkelti a gyerekeket, uzsonnát készít nekik, majd szó nélkül kivasalja a feleség szoknyáját, közben még egy telefonbeszélgetést is megereszt. De ez még nem minden! Mikor a tévét nézve észreveszi, hogy aznap bizony esni fog, akkor gyorsan megragadja az esernyőt, és rohan imádott feleségéhez, aki legalább beviszi a gyerekeket a suliba.

Este aztán, mikor az apuka haza hozza a lurkókat a suliból, megszakad a keze a teli bevásárlószatyroktól, de azért még jut energiája a nap végére, és nem hogy magazinokba illő csodás vacsorát varázsol az asztalra, de még meg is fürdeti a gyerekeket, játszik velük, és úgy mellékesen bekapcsolja a mosógépet is. Ja, hogy erről szólt volna a reklám, a mosógépről? Még gyorsan be kellett valahogy csempészni a reklámfilm végére.

Na, és akkor most jön a film csattanója: itt hangzik el az a kérdés, ami enyhén szólva vegyes érzelmeket váltott ki a nézőkből, miszerint:

“akkor is ugyanúgy reagált volna Ön, ha mindezt egy nő végezte volna el?”

Hát igen, akkor nem lett volna semmi különös a filmben, ez a rengeteg házimunka, a gyerekekkel és a házastárssal való törődés csak akkor számít valaminek, ha egy férfi végzi el? Természetesen nem, de a nők esetében már észre se vesszük, annyira megszokott látvány ez – az már más kérdés, hogy ha persze senki sem végezné el ezt a rengeteg munkát, akkor bezzeg azt nagyon is észrevennénk.

A film másik csattanója pedig az, hogy azokban az európai országokban, ahol bemutatták a reklámfilmet, a slusszpoén országonként máshogyan folytatódik: míg Nagy-Britanniában a házimunkának “csupán” 66 százalékát végzik a nők, addig az olaszoknál ez a szám jóval magasabb: 80%, a francia nők esetében pedig az arany középút az általános, náluk a házimunka 73%-át végzik a nők.

Vajon ez a szám Magyarországon milyen magas lenne? Mert nálunk sincs másképp, nálunk is a nőkre hárul a munka oroszlánrésze… 85%? 90%? Jó kérdés. Mindenesetre nekünk tetszett a reklám, mi nem értettük félre, szerintünk egy olyan reklámról van szó, amiből több ilyen kéne a tévébe. A legutolsó mondat összefoglal mindent: “Do it together”, azaz csináljuk együtt!

A film zenéje kizárólag ehhez a reklámfilmhez íródott, Lieuwe Roonder énekli a fülbemászó dallamokat, a szám címe “Every little thing I do is gold” (Minden apróság, amit csinálok aranyból van).

Forrás: Elpais

O.M.