2117-ben vajon meg fogjuk még ünnepelni a karácsonyt?

Mintha a németek összebeszéltek volna az amerikai bestseller-íróval, Dan Brown-nal, hogy mi legyen a 2017-es karácsonyi reklám témája. A mesterséges intelligencia ezek szerint nem csak a számitógépes szakembereket hozza lázba, hanem a heti bevásárlást végző németeket úgyszintén.

Világvége hangulat van, egyfajta Armageddon. A Földet ellepték az ellenséges robotok. A mesterséges intelligenciával rendelkező robotok elől már csak az utolsó mentsvárba, a vadonba tudtak menekülni az emberek.

Közeleg a Szenteste. Az egyik valamikori utcára emlékeztető helyen menetelő robot kilép a sorból, és elmegy felfedezni a karácsony misztériumát. Először csak a külsőségeket látja, még egy régi televíziós reklámot is megtekint, hátha tanul belőle, és rájön, hogyan, miként kell ünnepelni a karácsonyt. Beszerez minden szükséges kelléket: megteríti az ünnepi asztalt, felállítja a karácsonyfát, még maradék konzerveket is talál valahol, hogy legyen mit az asztalra tenni, sőt, egy romos bevásárlóközpontból még kirakatbábukat is beszerez, akik jobb híján vele ünneplik majd a karácsonyt.

Mégis hiányzik valami. A robot sokat agyal rajta, majd végül rájön, hogy egyedül az emberek hiányoznak a szeretet ünnepéről. Mert szeretet nélkül a karácsony csak egy sima ünnep lenne. #KeinFestOhne – Nincs Ünnep Nélküle címszó alatt azóta már több ezren posztolták a vélemünyet a német szupermarket-hálózat, az EDEKA 2017-es reklámjáról. Kinek tetszik, kinek nem. Te mit szólsz hozzá?

Forrás: Kurier

O.M.