Ezért nem szabad a kánikulában hirtelen jeges vizet inni

Mindenki ismeri azt az erős, de szerencsére gyorsan múló fejfájást, ami nagyon hideg inni-vagy ennivaló fogyasztásakor tör ránk.

A Hawaiin élő Adam Schaub nem véletlenül töltötte fel ezt a fotót a Facebook oldalára: mindenkit arra figyelmeztet, hogy –  vele ellentétben  –  ügyeljen arra, mennyi hideg vizet iszik a nagy melegben.

PUBLIC SERVICE ANNOUNCEMENT: So we've all heard not to drink really cold water in the heat, but a lot of us haven't…

Gepostet von Adam Schaub am Mittwoch, 4. Juli 2018

Adam  37 fokos kánikulában dolgozott, és nagyon melege volt, ezért két palack jéghideg vizet döntött le a torkán a klimatizált teherautójában.Ám a túl forró és a túl hideg hőmérséklet közti váltás nagy sokkot jelent a szervezetnek. Adam arca pirossá vált, megduzzadt, kisebesedett, aztán hányingere lett, végtagjai bizseregtek, majd az ájulás kerülgette. Még ki tudta nyitni a kocsiajtót, de aztán már ájultan zuhant a földre.

Adam szerencséjére az apja észrevette, mi történt, és kórházba vitte fiát. Ott elmondták, hogy a köznyelven agyfagyásnak nevezett állapot súlyos formáját sikerült átélnie, ami azért alakul ki, mert a szervezet védi az agyat a hirtelen lecsökkent hőmérséklettől, emiatt pedig az agyi érhálózat fájdalmasan gyorsan kitágul. Emiatt megnő a nyomás a koponyán belül, és jön a fejfájás, rossz esetben az ájulás.

Forrás: Nlcafé